top of page

میزبان نشر نوگام خواهیم بود


سال 2022 برای اولین بار در بزرگداشت فردوسی میزی برای نمایش و فروش کتاب در اختیار نویسندگان منچستر و حومه اختصاص دادیم. خوشبختانه این حرکت با استقبال دوستانی که در برنامه شرکت داشتند همراه بود. امسال حمایت از نویسندگان در بعدی گسترده‌تر انجام خواهد شد و علاوه بر آثار نویسندگان محلی و البته دکتر کویر (که سخنگوی اصلی برنامه هستند)، نشر نوگام نیز کتاب‌های برای عرضه در بزرگداشت فردوسی همراه خواهد داشت. امید است علاقمندان کتاب از این فرصت طلایی کمال استفاده را ببرند و بزرگداشت فردوسی باب توزیع کتاب نویسندگان محلی به لندن را هم بگشاید.


علاقمندان لطفا هر چه سریع‌تر درصدد تهیه بلیت رایگان ورود به جلسه بزرگداشت فردوسی در 7 مه از طریق لینک زیر باشید.


آشنایی با نشر نوگام

نشر نوگام در دسامبر ۲۰۱۲ در لندن فعالیتش را آغاز کرد و تا به امروز ده‌ها عنوان کتاب در حوزه‌ی ادبیات داستانی و آثار پژوهشی علوم انسانی منتشر کرده است. تمرکز نوگام بر انتشار آثار نویسندگان ایرانی است اما بخش ترجمه‌ی فعالی نیز دارد و آثار مهم و خواندنی از ادبیات کشورهای مختلف منتشر می‌کند. نویسندگانی چون آریل دورفمن، دوریس لسینگ، و ریچارد پاورز. یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین پروژه‌های ترجمه‌ی نوگام که با همکاری بنیاد ادبیات ایرلند انجام می‌شود، رمان یولسیز، نوشته‌ی جیمز جویس است که اکرم پدرام‌نیا پژوهش و ترجمه‌ی این مجموعه را به عهده دارند.

نوگام از نویسندگان ایرانی همچون فرشته مولوی، محمد قاسم‌زاده، سرور کسمایی، شیوا شکوری، امین انصاری، بی‌تا ملکوتی و همچنین استعدادهای جوان بسیاری کتاب منتشر کرده است.

نشر نوگام همچنین با دیگر ناشران ایرانی خارج از کشور همکاری می‌کند و منتخبی از کتاب‌های این ناشران را در بریتانیا توزیع می‌کند. از جمله این همکاری‌ها با نشر بیشه برای پخش و معرفی کتاب‌های بهرام بیضایی و همچنین نشر باران و کتاب‌های داستانی و سیاسی مانند آثار نرگس محمدی و شهرنوش پارسی‌پور این نشر بوده است.

نشر نوگام بنیانگذار نمایشگاه کتاب بدون سانسور نیز هست که هر ساله با همت ناشران مستقل (در تبعید) در اروپا و امریکا برگزار می‌شود.

این مجموعه از سال ۲۰۲۰، انتشار کتاب‌های کودک فارسی و دوزبانه را نیز آغاز کرده که مورد استقبال خانواده‌های مهاجر قرار گرفته است.

Instagram: @nogaambooks



پست‌ها مربوط:

4 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page